سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه کلاس وینلند

شنبه 88/5/10 8:43 عصر| کلاس وینلند | نظر

Australian journal of educational & development psychology. Vol 7 ,2007,pp 92-97 

   Michael G King

 

توسعه کلاس وینلند                                                                                                                                    

در این مقاله، یک روش اصلاح شده برای ارزیابی رشد اجتماعی دانش آموزان مقطع راهنمایی توصیف شده است .کلاس وینلند می تواند برای دانش آموزان دچار مشکلات رشد اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد، ویک رفتار انطباقی را میسر سازد. پیش از توسعه اخیر ،کلاس وینلند فقط برای دانش آموزان زیر 13 سال قابل اجرا بود .این توسعه با دربر گرفتن دانش آموزان تا سن 18 سال ، اجازه داد کلاس وینلند در ارزیابیهای مدارس راهنمای بهینه تر مورد استفاده قرار بگیرد.


بررسی تاثیر جنس روی باورهای یادگیری دانش آموزان EFL درباره یاد

شنبه 88/5/10 8:42 عصر| یادگیری، زبان انگلیسی، باورهای یادگیری، جنس | نظر

Australian journal of educational & development psychology . Vol 7 , 2007,pp 79-91                     

Eva Bernat1 & Rosemarie Lloyd

 

بررسی تاثیر جنس روی باورهای یادگیری دانش آموزان EFL درباره یادگیری زبان

این مطالعه رابطه بین اعتقادات در مورد یادگیری زبان و جنس را بررسی می کند. پرسشنامه اعتقادات در مورد یادگیری (BALLIU) که شامل 34 آیتم است، روی 155 زن و107 مرد به عنوان دانش آموزان خارجی زبان ثبت نام شده در برنامه دانشگاهی زبان انگلیسی اجرا شد. برای بررسی تفاوت جنسیت آزمون ویلکاکسون و من ویتنی بکار برده شد. نتایج نشان داد که در کل زنان و مردان عقاید مشابهی در مورد یادگیری زبان داشتند ( فقط یک آیتم بطور آماری معنادار بود ودیگری به میزان کمی معنادار بود). این نتایج با گزارشات مطالعه هدایت شده قبلی در امریکا مغایرت داشت. دلایل این مطالعه در بحث مورد بررسی قرار گرفته است.


تصورات دانش آموزان نسبت به ارزیابی و ریاضیات : خود نظم بخشی موفق

شنبه 88/5/10 8:41 عصر| تصورات دانش آموزان، ارزیابی، ریاضیات، خود نظم بخشی، موفقیت | نظر

Australian journal of educational & development psychology. Vol 7 ,2007,pp 63-74

Gavin T. L. Brown & Gerrit H. F. Hirschfeld

 

تصورات دانش آموزان نسبت به ارزیابی و ریاضیات : خود نظم بخشی موفقیت را افزایش میدهد

مطالعه دانش آموزان راهنمایی نیوزلند با استفاده از 4 پرسشنامه ی خود سنجی، از تصوراتشان نسبت به ارزیابی 4 طرح اندازه گیری نیرومند و مستقل را بنا کرد. این چهار طرح ، نقش تصورات دانش آموزان نسبت به ارزیابی را با به حساب آوردن جنس ونژاد در پیشرفت تحصیلی ترسیم نمود .این تصور که ارزیابی دانش آموزان را جوابگو میسازد وبرای دانش آموزان مفید است ، بطور مثبتی در پیشرفت نقش دارد .در حالی که تصور اینکه ارزیابی جدی نیست ونادیده گرفتن ارزیابی ، نقشی منفی در پیشرفت دارد. این یافته ها با تئوری خود نظم بخشی و ارزیابی تکوینی سازگاری دارد. اشاره میشود دانش آموزانی که ارزیابی را برای عهده داری یادگیریشان مفید می دانند، بوسیله کاربرد ارزیابی تکوینی به بهبود نتایج دست خواهند یافت.


آگاهی فرا شناختی دانشجویان نسبت به مشکلات ِ یادگیری محتوای درسی

جمعه 88/5/9 10:8 صبح| آگاهی فرا شناختی، مشکلات ِ یادگیری، استراتژیهای مطالعه | نظر

 Australian journal of educational & development psychology . Vol  7 ,2007,pp 11-21

Joanne Brownlee& Amy Chak

 

 آگاهی فرا شناختی دانشجویان نسبت به مشکلات ِ یادگیری محتوای درسی ،لزوما ًبه بهبود استراتژیهای مطالعه منجر نمیشود

این مطالعه دو متغیر، آگاهی دانشجویان از مشکلات یادگیری و انتخاب استراتژی های مطالعه برای مواجه شدن با چالشها را می آزماید. داده ها شامل پاسخ های 94 دانشجو به دو سوال که به مدت 11 هفته در حال کار کردن روی جوابها بودند، میباشد. تجزیه تحلیل داده ها (با استفاده از روش مقایسه ای ثابت وتستهای chi-square)آشکار ساخت که آگاهی دانشجویان از انواع مشکلات در یادگیری محتوی درسی منجر به بهبود استراتژی مطالعه نمیشود. دانشجویان در سرتاسر نیم سال گزارش کردند که اعتماد بیشتری به استراتژیهای تکرار وتمرین نسبت به استراتژیهای تایید شده به عنوان استراتزی های موثر دارند. پیشنهاداتی برای بهبود تواناییهای دانش آموزان در خود نظم بخشی مراحل یادگیری مورد بحث قرار گرفته است.

  


اعتقادات معلمان ِ هنگ کنگی در مورد یادگیری دانش آموزان : تاثیرات

جمعه 88/5/9 10:7 صبح| اعتقادات معلمان، تجربه بین فرهنگی، تدریس | نظر

Australian journal of educational & development psychology . Vol 7 ,2007,pp 11-21

Joanne Brownlee & Amy Chak2

 

اعتقادات معلمان ِ هنگ کنگی در مورد یادگیری دانش آموزان : تاثیرات تجربه بین فرهنگی ِ تدریس کودکان

21 دانشجومعلم هنگ کنگی دراسترالیا یک دوره آموزشی تدریس را به عنوان بخشی از دوره سال آخر لیسانس گذراندند . دانشجو معلمان 2 هفته از یک دانشگاه ویک کودکستان در استرالیا بازدید کردند. برنامه اصلی این دانشگاه برای این دانشجویان شامل تدریس عملی و ارائه کنفرانسهای مرتبط با تدریس است که این واحد ها میباست، هم در دانشگاه استرالیا وهم در دانشگاه هنگ کنگ گذرانده شود. از دانشجویان قبل وبعد از دوره آموزشی تدریس خواسته شد اظهاراتشان را در مورد اینکه کودکان چه چیزی را یاد میگیرند؟کامل بنویسند. تحلیل مقایسه ای اظهارات و ارزیابی های دانشجویان در سرتاسر دوره دو هفته ای، افزایشی را در اعتقاداتشان در مورد یادگیری دانش آموزان به عنوان« درک فعال» نشان داد.کاربرد ها برای معلمان آموزشی مورد بحث قرار گر فته است.

 


فاکتور های مرتبط با فعالیت جسمانی در نمونه ای از دانش آموزان راه

جمعه 88/5/9 10:5 صبح| فعالیت جسمانی، دانش آموزان راهنمایی | نظر

Australian journal of educational & development psychology . Vol 7 , 2007,pp 22-30 

 David R Lubans & Philip J Morgan

 

فاکتور های مرتبط با فعالیت جسمانی در نمونه ای از دانش آموزان راهنمایی انگلیس

پیشینه : هدف این مطالعه بررسی آماری فاکتور های اجتماعی و روان شناسانه مرتبط با فعالیت جسمانی متوسط به بالا (MVPA) در بین نمونه ای از دانش آموزان دوره راهنمایی است .

روشها : دانش آموزان پرسش نامه ای را تکمیل کردند که این پرسشنامه، سطح مشارکتشان را در MVPA ورفتار های انفعالی ومیزان همبستگی های بالقوه شان را میسنجید . برای بررسی ارتباط بین فاکتورهای فرض شده و MVPA ، رگرسیون مرتبه ای بکار برده شد.

نتایج : تقریبا یک سوم دانش آموزان (9/31%) گزارش کردند که در هفته گذشته کمتر از 5 جلسه درگیر MVPA بوده اند .این دانش آموزان گزارش کردند که بطور متوسط 8/2 ساعت در روز تلویزیون تماشا میکنند و7/1 ساعت نیز از کامپیوتر استفاده میکنند. در آخرین مدل رگرسیون ،33% از واریانسMVPA تبیین شد. موانع مشاهده شده ، شامل حمایت همتایان و حمایت خانواده از دانش آموزان از نظر آماری جزء پیش بینی کننده های مهم محسوب میشدند .

نتیجه گیری : این مطالعه فاکتورهایی که با سطح مشارکت در MVPA مرتبط بود را تایید کرد. درضمن رابطه ای بین رفتار انفعالی و MVPA یافت نشد.

 

 


ناتوانی های یادگیری

یکشنبه 88/3/3 1:20 عصر| ناتوانی های یادگیری، نقش های اجتماعی، مقبولیت عمومی، برتری اجتماعی | نظر

Journal of learning disabilities

Volume 41 number 1

January/February 2008 5-14

گروه های همتا ، مقبولیت عمومی و برتری اجتماعی :

نقش های اجتماعی در بین دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری ودانش آموزان بدون ناتوانی یادگیری

محققین : دیوید بی.استل ودیگران

سوال پژوهش: این تحقیق در صدد بررسی نقش های اجتماعی دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری در مقایسه با همتایان آنان است.این مطالعه نقش های درون گروهی (تعلق به یک گروه ومرکزیت در گروه )،ویژگیهای گروه های همتا (اندازه گروه ومرکزیت گروه در شبکه اجتماعی مدارس) و سه ترکیب از پایگاه اجتماعی ‌: بهترین دوست ، مشهور بودن و مرجع اجتماعی بودن را بررسی میکند.

جامعه ،نمونه وروش : جامعه این تحقیق تمام دانش آموزان پایه سوم 7 مدرسه دبستانی ِ مناطق شهری وحومه شهر مید وسترن است.برای شرکت در این آزمایش از تامی دانش آموزان این مدارس دعوت شد وآنهایی که خود ووالدینشان رضایت داشتند در تحقیق شرکت دادخ شدند.که678 دختر و683 پسر بودند.این افراد از دو نظر همتا بودند ،اول اینکه یک سال بطور جداگانه در دو بخش مدرسه بودند( بخش دانش آموزان دچار ناتوانی وبخش دانش آموزان عادی) و همگی تا پایان تحقیق در مدارس خود باقی ماندند.

روش تحقیق : این تحقیق از نوع مطالعات طولی است که به مدت سه سال کودکان را از پایه سوم تا ششم پیگیری میکند .دانش آموزن دچار ناتوانی را با دانش آموزا عادی می آمیزد ونقش های اجتماعی آنان را برسی میکند.

ابزار : برای سنجش مرکزیت در گروه ،مرکزیت گروه در شبکه اجتماعی کلاس ،تعلق به گروه واندازه گروه از مقیاس (scm) استفاده شد.برای سنجش بهترین دوست دانش آموزان باید از لیست کلاس حداکثر 6 نفر را به عنوان بهترین دوست انتخاب کنند که به اولین انتخاب 6 امتیاز وبه آخرین انتخاب 1 امتیاز تعلق میگیرد.برای سنجش شهرت ومحبوبیت از دانش آموزان خواسته میشود که حداکثر 3 نفر را که بهترین معرف آیتم های اجتماعی ،تحصیلی ورفتاری هستند نام ببرند.برای برتری اجتماعی از دانش آموزان خواسته میشد که حداکثر سه نفر را که بیشترین محبوبیت و 3 نفر که کمترین محبوبیت را داشتند نام ببرند ودر ادامه برتری اجتماعی توسط معیار توصیف شده توسط کوی وداج (1983) محاسبه شد.

برای تجزیه تحلیل داده ها از مدل سلسله مراتبی لاینر استفاده شد ونتایج زیر بدست آمد

نتایج : نتایج نشان داد که دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری متعلق به گروه های همتا در قیاس با همکلاسی هایشان پایه اجتماعی مشابهی را در گروه خود داشتند و به گروه هایی با اندازه های مشابهی متعلق بودند.در مقابل ،دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری پایه اجتماعی پایین تری نسبت به همتایانشان در کلاس درس داشتند.بویژه کودکان با ناتوانی یادگیری نمرات کمتری از لحاظ بهتریم دوست بودن ،مشهور بودن وبرتری اجتماعی گرفتند .این اخلافات از همان آغاز تحقیق(بهار پایه سوم)خود را نشان داد و به طور قابل ملاحظه ای ثابت باقی ماند .این یافته ه ها نشان میدهد که اگر چه دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری متمایل هستند که بخشی از گروه های اجتماعی با شند، آنها همچنان در پایگاه اجتماعی در سرتاسر دوره کودکی در مقایسه با همتایان خود پایین تر باقی میمانند

نتایج این تحقیق پیشنهاد میکند که در طولانی مدت تداخل ِدانش آموزان دچار نانوانی یادگیری با دانش آموزان عادی نقش های مهمتری برای دانش آموزان دچار ناتوانی به بار نمی آورد.اگر چه این دانش آموزان دوستان زیادی پیدا میکنند ودر گروه پذیرفته میشوند ، ولی همچنان در نظر همتایان ورای گروه خود نواقص خود را حفظ میکنند.


<      1   2      

پیوند به سایت های مرتبط با تعلیم و تربیت